Cum ma imbrac/machiez la un interviu?

joi, decembrie 07, 2017

O intrebare care mai mult ca sigur toata lumea si-a pus-o la un moment dat. Ei bine, vreti sa stiti care este raspunsul unui recruiter? You're in luck! That's what I do for a living. 😊


Daca ar fi sa sumarizez in cateva cuvinte cum ar trebui sa va machiati/imbracati la un interviu, as zice: decent, pliat pe personalitatea voastra dar si pe profilul postului la care ati aplicat. Ca sa dau un exemplu, costumul se preteaza la un interviu pentru o pozitie in domeniul bancar, dar pentru una in domeniul IT...not so much.

If you're in for the long read, am adunat cateva sfaturi starnite mai mult din cazurile de ASA NU intalnite:

  1. Documentati-va care este politica firmei in ceea ce priveste imbracamintea. Daca aveti un prieten care lucreaza deja acolo, you have an easy way out, daca nu, faceti putin reasearch pe pagina de Facebook - cine stie, poate a avut loc un training, o celebrare si exista cateva ipostaze cu viitori colegi. In cazul in care nici una din variante nu da rezultat, go for something in the middle. O rochie la fete, o camasa si un tricou cat mai simplu la baieti.
  2. Fiti decenti - Stiu ca ma repet, insa numarul situatiilor in care m-am uitat in decolteul unor candidate depaseste orice limita imaginabila. Si asta se aplica si la domni. Nu vrea nimeni sa va vada sternul din cauza tricoului in V mult prea adanc sau camasa desfacuta la prea multi nasturi.
  3. Fiti consecventi - Sa zicem ca primul interviu este cu "aia" de la HR, apoi cea cu directorul - la prima vin in blugi rupti, la a 2-a la costum. Nu numai ca oamenii aia nu isi vor putea face o idee concreta despre ce reprezentati ca profesionist, dar este foarte posibil sa va mai si respinga pe motiv ca ceva nu se pupa. Exemplu: am avut un baiat care a venit imbracat casual (pentru o pozitie entry-level), mi-a facut o impresie buna si l-am trimis mai departe la client numai ca sa aud ca a venit cu un tricou pe care scria "Oral skills needed - Apply below". 
  4. Don't over do it. Chiar daca aplicati pentru o pozitie de auditor, nu este nevoie sa veniti cu costumul de mire si butnoi, cu cat mai simplu, cu atat mai bine. 
  5. Imbracati-va comod. Nimic nu este mai enervant decat sa te stranga pantofii cu toc pe care i-ai purtat doar o data pentru cateva poze si acum sa fii nevoit sa tii o pledoarie despre cat de motivat esti de job-ul la care ai aplicat.
  6. Fiti voi insiva. Chiar daca trebuie sa va prezentati la camasa, puteti pastra acel ceva al vostru daca nu este boom-in-your-face. Exemplu: Am avut un tip imbracat la 4 ace caruia i se intrazareau pe sub maneca de la camasa niste bratari de concert. In urma interviului am ajuns la concluzia ca este un profesionist, dar ca in timpul liber are pasiuni, este degajat etc. Nimic nu este mai neplacut decat sa auzi ca "Nu fac nimic in timpul liber, stau cu prietena". 
  7. Igiena este un must. Pe cat posibil incercati sa evitati lucrurile ce pot emana un miros neplacut in momentul in care sunteti la 2 cativa metri de o persoana - asta include usturoiul, tutunul, alcoolul etc.
Si pentru ca 7 este o cifra magica, ma voi opri aici pentru moment. :) 

Daca vreti sa fac mai multe postari legata de procesele de recrutare, sugestiile sunt intodeauna venite. Pana data viitoare, tineti minte: intre compania angajatoare si voi se creaza o relatie - trebuie sa coexistati, sa va acceptati atat partile bune cat si cele mai putin bune.

0 comments