Trancaneli: Site-urile companiilor - the good, the bad

vineri, mai 16, 2014

Dupa cum probabil stiti, sunt studenta in anul 2 la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Administratie si Afaceri. Mi-au placut foarte multe dintre materiile pe care le-am studiat, insa preferata mea este cu siguranta Comportamentul consumatorului.

Recent, am prezentat un proiect referior la social media si influenta acesteia asupra noastra, a consumatorilor. Am ajuns la concluzia ca un brand este cu atat mai puternic cu cat isi intipareste mai adanc imaginea in mintea noastra, iar online-ul a devenit un factor decisiv din acest punct de vedere.

Sursa


Numarul celor care se uita la televizor sau asculta radio scade pe zi ce trece, insa sunt din ce in ce mai multi oameni care-si verifica facebook-ul de cateva ori pe zi, care cauta review-uri pe google sau citesc ziare in format electronic. 

Sa ai un site bine pus la punct si o prezenta cat mai vasta in ceea ce priveste social media este cheia catre un consumator bine informat, care iti va acorda o sansa - sansa de a-ti incerca macar o data produsul. 

Danone s-a confruntat in trecut cu un scandal de proportii referitor la ingredientele prezente in iaurturile lor si probabil au pierdut cativa dintre clientii pe care-i aveau. Care a fost raspunsul lor la aceasta campanie de denigrare? Transparenta.

Pe site-ul lor se poate gasi in prezent toata gama de produse, alaturi de lista de ingrediente. Mi se pare un lucru minunat sa pot analiza continutul unui iaurt din comfortul casei mele, mai ales ca pot cauta pe google ce inseamna fiecare. Nu suntem toti chimisti de profesie, deh. xD


Din nefericire sunt companii care nu pun la dispozitia consumatorului acea lista de ingrediente. Am cautat de nebuna macar o imagine cu "dosul" unei anumite creme Elmiplant, degeaba. A trebuit sa ma duc in magazin si sa vad ca are ingredientul X sau Y si sa plec fara respectivul produs. M-ar fi scutit de un drum inutil daca as fi gasit pe net informatia cautata. Noroc ca-mi place Elmiplant. xD

Un alt lucru foarte bun pentru a inspira incredere este prezenta unui numar de telefon (la vedere). O profesoara ne-a povestit la seminar si-a turnat in pahar, dintr-o sticla de suc proaspat desfacuta, o...meduza! I-a fost foarte greu sa gaseasca un telefon prin care sa semnaleze aceasta problema, dar in cele din urma a reusit. 

Ceea ce-mi mai place sa vad la o companie este interesul pentru viata sociala si/sau ecologie. Daca ai profit si vrei sa le multumesti intr-un fel consumatorilor tai, ajuta o casa de batrani, doneaza niste bani catre un spital care are nevoie de aparatura. Daca statul nu se implica, de ce sa nu se implice mediul privat? Incet-incet se poate schimba viata unor persoane nevoiase. 

Sursa
Ce mi-ar mai placea sa vad pe un astfel de site? O platforma unde consumatorii sa-si poate lasa parerea. Si nu ma refer la pareri remunerate sau editate de catre un administrator. 

In concluzie, bravo Danone ca ai reusit sa pui un astfel de site la punct. Sper ca alte companii sa urmeze modelul. In special la capitolul "lista de ingrediente". 

Voi ce parere aveti despre site-urile companiilor? De unde luati informatiile cu privire la produsele pe care intentionati sa le achizitionati? 

PS: Ma scuzati ca am luat-o pe campii cu postarea acesta, insa-mi place foarte mult subiectul. Nu degeaba lucrarea mea de licenta va fi despre "Impactul reclamelor TV asupra comportamentului consumatorului". :D 

7 comments