Motivation wednesday: Start small, but start!

miercuri, ianuarie 22, 2014

Iata ca am ajuns si la cea de-a doua postare Motivation Wednesday! Am fost extraordinar de surprinsa de numarul mare de comentarii si fete dispuse sa se puna pe treaba. Va multumesc ca sunteti alaturi de mine si va promit ca impreuna vom reusi! La vara o sa facem o intalnire de bombshells. xD

Este o "moda" ca la inceput de an, fetele, impovarate de kg acumulate in perioada sarbatorilor, sa-si propuna sa aiba un stil de viata sanatos. Multe cedeaza dupa nici o luna, revenind la obiceiurile vechi, pe care le vor regreta odata ce primavara isi va face aparitia.

Sa nu fiti acele fete! Stiu ca de multe ori este greu sa renuntati la bucatica de ciocolata sau sunteti prea obosite pentru genoflexiuni, dar peste cateva luni si multe complimente, o sa vedeti ca a meritat! 


V-am promis inca de data trecuta ca voi impartasi cu voi mici secrete legate de dieta mea si programe de fitness pe care practic in mod frecvent.

Dieta

Este esential sa va construiti o dieta personalizata, cu produse care va plac. Faceti acest exercitiu: timp de o saptamana notati TOT ceea ce mancati si la ce ore. La sfarsit intrati pe acest site si numarati caloriile pe care le-ati consumat intr-o zi. Calculati-va necesarul caloric in functie de varsta si activitatea voastra fizica aici si...la ce concluzie ati ajuns? Ati consumat mai mult decat v-a trebuit? 

Ganditi-va la o masina. In fiecare sambata un individ isi propune sa o alimenteze cu benzina, deoarece face drumuri zilnice la servici, supermarket smd. Daca timp de o saptamana este bolnav si nu mai iese din casa, oare mai are rost sa-si alimenteze masina cu benzina? Evident ca nu!

La fel sta treaba si in cazul corpului nostru. Mancand mai multe calorii decat este necesar ajungeti sa "dati pe afara" - ca rezervorul unei masini. Asa ca ori faceti suficient sport incat sa nu mai conteze ce mancati (lucru destul de dificil) ori fiti atente la ce mancati. 

Va spun sincer ca eu nu-mi refuz absolut nimic. Daca vreau sa mananc o portie de paste sau un hotdog la Ikea, o voi face. Voi avea insa grija sa nu fie o cantitate generoasa, sa fie cu cateva ore inainte de culcare si sa strecor cateva minute in plus la rutina mea sportiva. 

Daca sunteti obisnuite sa mancati cantitati mari de mancare si la ore tarzii, luati-va gandul. Trebuie sa mancati putin si des, sa va duceti cu zaharelul corpul ca totul e ok. Daca vi se face cumva foame dupa ora 6, o cana de apa, doua cani de ceai si la culcare. 

Ca un fel de truc: mancarurile care fac zgomot atunci cand sunt mestecate (ca de ex cerealele) produc un efect de satietate mai mare decat daca ati manca o supa.

Pentru ca eu sunt certata rau de tot cu legumele, meniul meu este in mare parte format din: branza, oua, peste, pui, curcan si...cateva verdeturi. Daca aleg sa mananc cartofi ii fac piure, orezul este prietenul meu numarul 1 si cateodata se mai strecoara si niste mazare in calcul. 

Pentru ca-mi plac toate aceste alimente, nu ma satur niciodata de ele si nici nu poftesc la altceva. De aceea v-am spus ca este important sa va construiti o dieta personalizata, cu produse care va plac. Nu numar caloriile ca o maniaca, ci le aproximez. Si asta va sfatuiesc si pe voi sa faceti!

Ca o idee de meniu, iata ce am mancat eu pe parcursul zilei de ieri. 


Am avut examen, asa ca la ora 8 am fost in picioare si mi-am facut o salata de rosii (intr-un castron vechi care mi-este prea drag sa-l arunc), 2 oua moi si 1 felie de paine prajita (pe care am uitat sa o fotografiez). La facultate cu mine!


Pe la ora 2, cand m-am intors acasa, am consumat repede o jumatate de Activia si 2-3 migdale. Mi-era super somn si am preferat sa ma bag in pat decat sa fac cine stie ce de mancare.


Pe la ora 4 au inceput sa-mi ghiortaie matele, asa ca am papat 1 copan facut la cuptor, in vin, apa si putin ulei, cu usturoi si condimente + orez. A da si cateva foi de varza murata, ca-s moarta dupa ea. :D

Pe la ora 6, cand ma uitam la seriale, m-a pocnit din nou foamea, asa ca am consumat cealalta jumatate de Activia, de data asta fara nimic pe langa. :D 

Cu siguranta puteti introduce mai multe gustari pe parcursul zilei, eu nu am simtit nevoia, fiind ocupata cu examenul. Deobicei am 2 mese principale, in restul timpului fiind la facultate si rontaind diverse chestiute.

Sport

Pentru cele care ma urmaresc de ceva vreme stiu ca sunt fana blogilates. Fac sport cu gagica asta de aproape 2 ani si chiar se vad rezultatele. E super energica, pozitiva si..este contagios! xD Imi place ca nu pune foarte multa presiune pe incheieturi, in special pe genunchi, care la mine sunt o mare buba.

In prezent urmez calendarul blogilates pentru incepatori desi recunosc ca-s trecuta putin de acest nivel. Pur si simplu nu am curaj si nici timp sa ma apuc de cele lunare, care tin ceva mai mult si te solicita mai tare. Imi place insa ca ofera optiuni pentru toata lumea! :D Pe site-ul ei veti gasi toate aceste calendare, sfaturi, idei de meniu si retete.


Din cauza ca am o sufragerie destul de mica, sufar din cauza lipsei de spatiu care ma limiteaza dpdv al exercitiilor pe care le pot executa. Am incercat sa fac diferite programe de zumba cand nu aveam chef sa ma tavalesc pe jos cu blogilates, insa niciunul nu se potrivea cu aria disponibila...pana cand...

A aparut superherofitnesstv! O negresa care stie sa se miste si care are o sufragerie la fel de mica, slava domnului! xD

Am facut deja 2 filmuletele de zumba de la ea si va spun sincer ca gafaiam si eram leoarca la sfarsit, desi au numai 30 de minute. Chiar am simtit ca am facut sport, nu gluma.

Nu va faceti griji daca la inceput sunteti un pic pe langa ritm, ea are dansul in sange si este greu ca si incepator sa tineti pasul. Eu cred ca aratam ca o gaina fara cap prima oara. xD

Eu fac zumba deobicei in zilele de odihna de la blogilates sau cand nu-mi plac anumite filmulete. In general chestia asta se intampla maxim de 2-3 ori pe saptamana, deci fac cam 1-2 ore de zumba in total. Desi este distractiv si va va ajuta la arderea caloriilor, nu va va tonifia muschii foarte mult asa ca nu va recomand sa faceti mai des de atat.


Si cam asta este tot pentru azi. Voi cum mai stati? Ati trisat sau inca trageti de voi? :D

Va pup si sa fiti cuminti, ca altfel ne suparam. :P

28 comments