Ghidul cumparaturilor ebay #2

marți, noiembrie 26, 2013

UPDATE 04.12.2014: Platforma ebay s-a schimbat nitel, insa esenta este aceeasi.

Dupa ce am trecut prima oara printr-o problema cu un produs achizitionat pe ebay, am invatat o gramada de lucruri noi care sunt sigura ca va vor ajuta daca primiti un obiect cu defect sau se rataceste pe drum.

Cum acest articol va contine doar informatii cu privire la deschiderea cazurilor, va invit sa cititi restul detaliilor aici. :D

Din nefericire nu va pot ajuta cu poze personalizate, step-by-step, deoarece nu am avut un caz deschis de curand. :( Sper totusi ca explicatiile mele sa fie de ajuns.

1. Regula generala - nu folositi cardul! 

Daca nu este un site cunoscut si de incredere (precum Iherb) evitati cu desavarsire folosirea cardului! Pe langa faptul ca nu aveti nici o garantie ca datele voastre or sa fie in siguranta, riscati sa va pierdeti banii foarte usor. De ce? Pentru ca daca nu folositi Paypal, nu ii puteti obliga pe comercianti sa va restituie banii. O sa fiti efectiv la mila lor daca vi se pierde coletul. 

2. Cazul - cand se deschide

Daca pachetul se pierde, este deteriorat pe drum sau nu corespunde descrierii, puteti deschide un "caz", fie prin Paypal daca apelati la alte site-uri, fie direct prin ebay.

Cazul poate fi deschis in termen de maxim 45 de zile de la achizitia unui produs. Daca este precizat in descriere un termen de livrare, aveti dreptul sa deschideti caz la 1-2 zile dupa depasirea lui.

3. Cazul - ce sa nu faci si ce sa faci

In niciun caz sa NU il inchideti, indiferent de ce va promite seller-ul. Odata ce el este inchis este considerat ca fiind solutionat si nu poate fi redeschis, deci seller-ul este safe si nu i se vor mai retrage bani din cont. El va incerca sa va convinga sa renuntati la caz, promitand sa va retrimita produsul sau sa mai asteptati 1-2 sap, pentru a depasi acel termen de 45 de zile de care v-am povestit anterior.

Raspundeti de fiecare data la mesajul lui si nu fiti foarte sinceri. In principiu e bine sa-i duceti cu zaharelul pana la termenul cand puteti "escalada" cazul catre ebay, care va va da verdictul final. Acest lucru se intampla deobicei intr-o sap de la deschiderea efectiva a unui caz. De cele mai multe ori am primit aviz favorabil si mi-au fost dati inapoi banii, indiferent daca era vorba de 2-3$ sau 30$.


4. Cum se face? 

Va duceti la produsul cu pricina, listat in My ebay. Daca nu stiti unde este aceasta sectiune, cititi articolul anterior.


Mentiune - thanks Jully!

Aveti optiunea si de a discuta prieteneste cu seller-ii, in special cu cei cu reputatie, care nu vor feedback negativ. Pentru a face asta apelati la optiunea Contact a seller din sectiunea My ebay. Personal nu am rezolvat foarte multe lucruri pe aceasta cale, dar este o solutie mai rapida. Daca doriti sa deschideti caz, cititi mai departe.



Dati pe Resolve a problem (ptr deschiderea cazului) si veti fi directionati catre urmatoarea pagina.


Aici veti alege motivul pentru care vreti sa deschideti cazul. Fie ca nu l-ati primit, fie ca nu este conform descrierii - indiferent pe care il alegeti, veti fi directionati catre urmatoarea pagina.


Apasati pe varianta aflata in chenar si dati start "distractiei"! :D

Prima oara va va aparea asta, un fel de pagina de start in care sa va spuneti oful si ce ati dori de la seller.


Apoi incep mesajele intre voi si seller. El va promite marea cu sarea, voi vasliti lin si asteptati acel termen de 8 zile pana puteti escalada cazul.


Mai nou optiunea de a escalada cazul nu mai este atat de evidenta ca in poza de mai sus. In schimb ea se afla in optiunea de a inchide cazul (close case in poza de mai sus).


Astea vor fi variantele pe care le veti primi de indata ce apasati pe optiunea prezentata anterior. Sub nici o forma sa nu apasati pe close the case acum! Apasati pe escalate the case to ebay customer suport! Adaugati un ultim mesaj si asteptati verdictul. Veti primi banii inapoi sau un mesaj de la ebay in 48 de ore maxim.


Cam atat pentru azi cu ebay. Sper ca v-am putut fi de folos si ca am explicat suficient de bine in lipsa unor poze graitoare, ca in articolul precedent.

Daca aveti intrebari sau sugestii le astept cu mare drag. :D Atat va rog sa nu ma puneti sa repet ce am scris deja si este foarte clar...Ca sa nu mai zic sa nu-mi lasati e-mailul sa va caut eu sa va ajut, cand adresa mea este trecuta in dreapta. Mi se pare lipsa de respect!


5 comments