Increderea ca definitie a frumusetii (Pentru ca meritati)

sâmbătă, octombrie 05, 2013

Inca de cand facem primii pasi in viata suntem asezati involuntar pe o scara ierarhica dictata de tot felul de criterii, de la frumusete la inteligenta. In copilarie nu suntem atat de afectati de faptul ca matusa sau vecinul ne da drept exemplu pe Gigel, care deja stie sa mearga singur la toaleta si sa citesca, insa odata cu inceperea scolii lucrurile devin mult mai serioase.

Cei care nu au fost inzestrati de la natura cu niste trasaturi fizice perfecte si nici o condite materiala care sa conteze ajung sa fie batjocura celor din jur, de cele mai multe ori transformandu-i in niste persoane negative si fara incredere in propria persoana.

Atat in generala cat si in liceu m-am numarat printre fetele care nu erau centrul atentiei si consideram ca a avea haine la moda, un par lung si matasos si un ten de invidiat sunt criteriile care conteaza in viata. Tocmai de aceea nu ieseam in oras, la scoala stateam in banca in pauze si mi-era rusine sa cer o paine la magazin. Ma simteam inferioara, urata...nu aveam incredere in mine.


Odata cu trecerea anilor si schimbarea mediului am observat o alta tendinta. Fetele care aveau carisma, care luminau camera cand intrau si ii faceau pe toti sa intoarca capul, chit ca nu erau cele mai frumoase, aveau succes. Toti doreau sa vorbeasca cu ele, sa isi petreca timpul in compania lor si sa le soarba fiecare cuvant. Atunci am inteles.

Trebuie sa ai incredere in tine, sa te accepti asa cum esti. Nu poti sa-ti iubesti corpul intru-totul, insa trebuie sa te simti comfortabil in pielea ta, pentru ca este singurul lucru numai al tau si imaginea ta in lume. Daca tu crezi ca ceea ce "vinzi" este defectuos, asta vor crede si ceilalti. 


Societatea munceste si ea din greu la creearea unei instabilitati emotionale in randul adolescentilor. Revistele, site-urile de profil sau chiar reclamele imprima imaginea unei siluete perfecte, ale unor trasaturi de zeita ca fiind normale. Spre exemplu, spoturile publicitare despre ciocolata: de cele mai multe ori o femeie frumoasa, slaba, intr-o ipostaza aproape erotica musca cu pofta din produs. Dar dulciurile sunt, de fapt, dedicate in special celor mici. De unde necesitatea de a avea cate un star porno in fiecare reclama?

Orice kilogram in plus dobandit de vedete - fie ele si insarcinate - aduce dupa sine o noua critica. De parca a manca un pic mai mult la pranz este o crima, iar saritul peste o sedinta la sala  dovada de delasare. Partea nefericita a povestii este atunci cand persoanele care sunt slabe - de la natura sau nu - primesc ironii in sens invers. Vecinii, bunicii sau "criticii din domeniu" le sugereaza sa mai manance si altceva in afara de rosii, cand poate ele se chinuie sa se ingrase sau sufera de o dereglare hormonala. 

Consider ca trebuie sa avem grija la ceea ce spunem si felul in care ii judecam pe cei din jurul nostru. Trebuie sa avem incredere in noi, sa incercam sa ne scoatem in evidenta partile pozitive pentru a le umbri pe cele negative. Si, eventual, sa-i ajutam si pe ceilalti sa faca asta. 

E oarecum paradoxal ca o persoana care s-a confruntat cu o lipsa grava de incredere a ajuns sa scrie toate acestea, insa va spun sincer ca nu ma mai apucam de "bloguit" despre frumusete daca nu credeam ca se poate mai bine. Cu o rochie frumoasa, un ruj potrivit si o freza aranjata, putem cuceri lumea! Orice ne face sa ne simtim mai puternici, mai increzatori, ne face mai frumosi. Iar in viata trebuie sa optam ptr a fi locomotive, nu vagoane sau frane, ptr ca masura de la rochie nu conteaza mai mult decat cea de la picior. 


Cu acest articol ma voi inscrie la Scoala de Beauty Blogging L'oreal. Am emotii si sunt nerabdatoare sa vad ce se va intampla pe viitor. Sa-mi tineti pumnii!


20 comments